Bijna zover! - Reisverslag uit Uden, Nederland van Jolien Jansen - WaarBenJij.nu Bijna zover! - Reisverslag uit Uden, Nederland van Jolien Jansen - WaarBenJij.nu

Bijna zover!

Door: JolienInHongarije

Blijf op de hoogte en volg Jolien

07 Augustus 2011 | Nederland, Uden

Hallo allemaal!

Over een paar weken vertrek ik dan eindelijk naar Hongarije! Na maanden van wachten heb ik ongeveer anderhalve maand geleden bevestiging gekregen dat ik mijn subsidie krijg. Toen kon de voorbereiding pas echt beginnen!

Het bijhouden van een site/reisdagboek is een verplicht onderdeel van het EVS dat ik ga doen. EVS staat voor European Voluntary Service, Europees vrijwilligerswerk dus. Dit houd in dat je via de Europese unie een project vindt binnen Europa, en dit wordt volledig gesubsidieerd.

Ik ben vorig jaar al begonnen met het zoeken naar projecten, er is namelijk een hele database vol met projecten, en daar zit veel leuks tussen! Wanneer je een aantal projecten gevonden hebt (zeg maar een heel aantal) moet je deze allemaal persoonlijk aanschrijven, en een op het project aangepaste CV meesturen. En dan is het maar afwachten welke projecten reageren. En vaak zijn er al andere vrijwilligers voor het project gekozen, dus dan zoek je weer verder. Een hele zoektocht kun je wel zeggen.

Toen kreeg ik uiteindelijk een positieve reactie van een project uit Hongarije wat me erg leuk leek. Na een korte mail-conversatie was het duidelijk; ik was gekozen als vrijwilliger voor dit project. Toen begon het vele papierwerk waar ik jullie niet mee ga lastig vallen, en na een aantal tegenslagen heb ik dus toch mijn subsidie gekregen!

Voor meer informatie over mijn project, kijk even op deze site (volledig in het engels): http://www.szimbiozis.net/?item=93

  • 11 Augustus 2011 - 08:22

    Brigitte:

    Nog drie weekjes en dan vertrek je naar Hongarije.
    Leuk dat we je via deze site toch nog kunnen volgen en lezen wat je daar allemaal zult meemaken.

  • 31 Augustus 2011 - 16:42

    Julie:

    Lulkoek dat jij dit zelf geschreven hebt XD

  • 31 Augustus 2011 - 18:35

    Janne:

    Succes lollien en alvast een goeie reis :)

  • 31 Augustus 2011 - 21:08

    Jordan:

    Good luck :)

  • 01 September 2011 - 05:13

    Janne:

    EVERYBODY IS OTHER IN ANOTHER WAY. Enuf said.

  • 01 September 2011 - 09:25

    Nina:

    En Jolienepien.. Nu ben je daar zo'n beetje aangekomen?:D Hoe is het daar?:) Zijn je huisgenootjes een beetje leuk?:p

  • 01 September 2011 - 10:35

    Michelle:

    PIENO!! en hoe is het in hongarije?? Bevalt je apartement een beetje en heb je een goede internet verbinding?^^

  • 01 September 2011 - 19:58

    Brigitte:


    Jolien is goed aangekomen in Hongarije.
    Wat ik van Ben heb begrepen is dat ze pas over een week internet zal krijgen daar waar ze nu woont.

  • 11 September 2011 - 10:24

    Momo:

    Eindelijk een leuk projekt. mama vond het soms nog spannender als jij (of "dan"jij?)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Uden

Jolien

Actief sinds 06 Aug. 2011
Verslag gelezen: 511
Totaal aantal bezoekers 63415

Voorgaande reizen:

01 September 2011 - 31 Mei 2012

Vrijwilligerswerk in Hongarije

Landen bezocht: