Cinefest in Miskolc - Reisverslag uit Miskolc, Hongarije van Jolien Jansen - WaarBenJij.nu Cinefest in Miskolc - Reisverslag uit Miskolc, Hongarije van Jolien Jansen - WaarBenJij.nu

Cinefest in Miskolc

Door: JolienInHongarije

Blijf op de hoogte en volg Jolien

26 September 2011 | Hongarije, Miskolc

Jó napot,

En alweer een week voorbij gegaan in het 'verre' Hongarije! Deze week stond vooral in het teken van het filmfestival dat in onze stad gehouden werd. Het was een internationaal festival, dus de films waren engels gesproken, of engels ondertiteld. En daarnaast hebben we deze week een groep gehandicapten uit Boedapest op bezoek gehad, en dat was ook erg gezellig.

Op maandag ben ik dus terug gegaan naar de dokter, maar mijn teen zag er goed uit! Hij zei dat ik nog ongeveer een week niet in het water mag komen met de teen, en nog altijd verbinden. Maandag werd ik ook nog verplicht thuis gehouden, dus heb ik een aantal dingen geregeld voor ons, achter de computer dan wel. Verveelde me wel een beetje, omdat mijn flatmates heel erg van plannen houden, dus onze dagen zijn normaliter volgepland met van alles en nog wat. Maar die dag heb ik dus niet mee kunnen genieten. Op dinsdag zou ik eigenlijk ook nog thuis moeten blijven, maar ik ben gewoon mee naar werk gegaan. 'S avonds een film voor het filmfestival gekeken en toen zat de dag er weer op.

Woensdag zijn Stephanie en ik met de groep uit Boedapest naar een grot geweest en dat was wel gezellig. De cliënten waren heel open naar ons, en waren totaal niet verlegen. En ook de leiders konden goed engels praten, dus dat was wel fijn!
In de avond zijn we naar een concert geweest. Omdat het festival in deze stad was, werd er ook elke avond een concert gehouden. Elke dag een ander soort muziek, dus dat was goed geregeld! Hierna zijn we nog naar de 'English club' geweest, waar we opnieuw nieuwe mensen ontmoet hebben! We hebben ondertussen al zoveel contacten in de stad dat we wanneer we de flat uitlopen, we altijd wel bekenden tegenkomen :) En ook met uitgaan, waar je ook heengaat, je kent wel een paar mensen.

Op donderdag hadden we een evenement in de stad, dat vrijwilligerswerk moet promoten. Dus natuurlijk zaten wij daar ook. We hadden een grote poster gemaakt voor het EVS, en we hebben daar de hele dag gezeten. Maar de meeste mensen konden natuurlijk geen engels, maar het was toch wel gezellig. In de avond nog een film gekeken en daarna met zijn allen kaartspelletjes gespeeld in de flat.

En toen was het alweer weekend! Vrijdag hadden we vrij en hebben we opnieuw een film gekeken. Daarna snel iets gegeten met zijn drieën en toen kon de avond beginnen! Allereerst zijn we naar het concert geweest en daarna was er een feestje in de plaatselijke universiteit. Maar toen wij hier rond 10 uur aankwamen was er niet zoveel te beleven, dus zijn we eerst ergens anders geweest. Toen kwamen toevallig een meisje tegen dat de vorige vrijwilligers die in onze flat woonden had gekend. En zij bracht ons naar een afgelegen garage, waar een 'illegale' bar was. Het was erg gezellig en alweer een paar nieuwe mensen ontmoet.

Zaterdag moest Stephanie werken en zijn Judith en ik met een groepje Hongaren en Duitsers naar een bobslee baan geweest. Het was lekker weer en daarna hebben we pannenkoeken gegeten, erg gezellig!

'S avonds waren we uitgenodigd door een groep van 40 mensen uit Wales voor een feestje in hen hotel. Ze hebben een erg leuk accent en waren beledigd toen ik ze engels noemde. Maar ook deze mensen zijn heel aardig. Rond een uur of 11 zijn Stephanie en ik weg gegaan en zijn we de stad doorgelopen, verschillende
'pubs' uittesten. Om 1 uur zijn we naar een discotheek geweest waar we bekenden tegenkwamen. Zeer geslaagde avond :)

Zondag was een rust dag, terrasje gepakt met onze Spaanse vrienden, daarna een film gekeken en daarna met zijn allen uit eten geweest.

Dat was mijn week, en deze week wordt nog veel drukker, want we zijn al helemaal vol gepland :P Maar daar vertel ik in het volgende verslag wel over!

Ciaoooo

  • 27 September 2011 - 10:13

    Ans Van Den Broek:

    Hoi Jolien,

    Geweldig leuk deze website vanje. Fijn om te elzen wat je allemaal doet en dat je het goed maakt. zo te zien en te horen heb je het goed getroffen met je flagenootjes. De muurschilderen zijn ook erg mooi en docaratief. Daar kan je in elk geval wel 9 maanden van genieten.

    De taallessen krijg je dus van Monika, hoop dat je snel wat leert, want voorje werk met de gehandicapten is het erg belangrijk. verder weet je eje goed te redden. Hopelijk is je teen inmiddels helemaal genezen.

    Lieve groetjes,
    Ans van den Broek
    EVS-project Uden
    evs@vcdewis.nl

  • 27 September 2011 - 15:21

    Mama:

    Lien!

    Het lijkt wel een en al feest daar in Hongarije1!!!! Feesten, uitjes, interessante mensen ontmoeten, naar de disco, terrasje, de film!!!!!!. Het kan niet op. Ik hoor het wel he, als ze jullie aan het werk hebben gezet, ha, ha...


  • 27 September 2011 - 19:35

    Brigitte:

    Ik lees het al,jij hoeft je geen moment te vervelen.
    Was de bobsleebaan open zaterdag en ben je er ook van afgeweest?
    Leuk dat je zoveel verschillende mensen leert kennen daar.
    spreek je van de week wel weer een keer op skype,groetjes xxx

  • 01 Oktober 2011 - 17:50

    An J:

    Interessant en gezellig om weer zo'n heel verslag van je te lezen. Je doet daar wel een heleboel nieuwe ervaringen op, zeg! Goed dat jullie naast dat toch best zware werk veel ontspannende dingen hebben. groetjes, An

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hongarije, Miskolc

Jolien

Actief sinds 06 Aug. 2011
Verslag gelezen: 391
Totaal aantal bezoekers 63411

Voorgaande reizen:

01 September 2011 - 31 Mei 2012

Vrijwilligerswerk in Hongarije

Landen bezocht: